1. Grafikę dzielimy pod względem techniki tworzenia obrazów co determinuje właściwości stosowanego sprzętu - grafika:
a. wektorowa - obraz jest rysowany za pomocą kresek lub łuków.
b. rastrowa - obraz jest budowany z prostokątnej siatki leżących blisko siebie punktów(tzw.pikseli). Głównym parametrem w przypadku grafiki rastrowej jest wielkość bitmapy, czyli liczba pikseli, podawana na ogół jako wymiary prostokąta.
2. Pod względem charakteru przetwarzanych danych - grafika:
a. 2D
b. 2,5D
c. 3D
3. Pod względem cyklu, sposobu generacji obrazu - grafika:
a. nieinterakcyjna
b. interakcyjna
c. czasu rzeczywistego
b. rastrowa - obraz jest budowany z prostokątnej siatki leżących blisko siebie punktów(tzw.pikseli). Głównym parametrem w przypadku grafiki rastrowej jest wielkość bitmapy, czyli liczba pikseli, podawana na ogół jako wymiary prostokąta.
2. Pod względem charakteru przetwarzanych danych - grafika:
a. 2D
b. 2,5D
c. 3D
3. Pod względem cyklu, sposobu generacji obrazu - grafika:
a. nieinterakcyjna
b. interakcyjna
c. czasu rzeczywistego
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz